Pokud jste požádali o Auth-ID kód (heslo) pro převod domény .cz, ale kód vám nepřišel, nezoufejte!
Níže najdete praktický postup, jak situaci vyřešit:
Zkontrolujte kontaktní e-mail u domény
Auth-ID kód je odesílán na registrováný e-mail držitele domény uvedený v registru domény (WHOIS).
Prohledejte složky jako „Spam“ nebo „Hromadné“
Někdy může e-mail s Auth-ID skončit ve složce Spam, Nevyžádaná pošta nebo Hromadné zprávy.
Prohledejte je pečlivě, aby vám nic neuniklo.
Zkontrolujte, zda je e-mail aktuální. Navštivte www.nic.cz a vyhledejte svou doménu. 🔍
V minulosti od 25.5.2018 začalo platit GDPR a veřejný výpis skončil a emailová adresa je neveřejný údaj (pokud jste si v minulosti nezměnili nastavení a je veřejný). V takovémto případě bude třeba zapátrat do doby, kdy se doména registrovala a dohledat objednávky a potvrzující emaily k registraci domény.
Z tohoto důvodu pravděpodobně nenajdete jaká je u domény registrována emailová adresa na vlastníka domény. Pak máte možnost zavzpomínat a zkusit si vybavit, jaké emailové adresy jste v době registrace domény využívali a prohledat obsah emailových stránek. Né vždy je pravidelem, že aktuální emailová adresa, kterou využíváte, byla využívána i v době registrování domény. Často je to právě tento důvodu, kdy vám nepřijde heslo do emailové schránky, protože kontrolujete špatnou schránku.
Stále nevím kam email přišel?
Přichází detektivní práce, kde stále je několik možností
- Ověřte, kdo spravuje vaši doménu 🤝
Pokud doménu spravuje externí poskytovatel (např. studio, které vám dělalo web), kontaktujte ho. 📞
Mohlo se stát, že doména nebyla registrována na vás, ale zaregistrovalo si ji na sebe samotné studio. - Požádejte znovu o Auth-ID kód 🔄
Pokud jste si jisti, že e-mail je správný, můžete požádat o nové odeslání Auth-ID kódu: - Pokud si nevíte rady, kontaktujte přímo podporu registrátora domény (zjistíte ve Vyhledávání v registru nic.cz).
- Kontaktujte správce registru CZ.NIC 🛠️
Pokud nic z výše uvedeného nefunguje, obraťte se na CZ.NIC: Navštivte jejich podporu. Kontaktujte je e-mailem nebo telefonicky a popište svůj problém. Podpora CZ.NIC je velmi ochotná a pokusí se vám maximálně pomoci. Současně mějte na mysli, že i oni musí dodržovat GDPR.
Stále neznáte email vlastníka domény ?
Nevadí, i tak správce domény CZ.NIC myslí na alternativní způsoby a lze požádat o poskytnutí hesla zasláním na jinou emailovou adresu.
Na webu nic.cz v menu DOMÉNY > ŽADOSTI > Žádost o poskytnutí hesla (authinfo) – podáte žádost.

V rámci zádosti vyplnáte doménu a zvolíte volbu zaslat na jiný e-mail.
(přímý odkaz na formulář https://www.nic.cz/whois/send-password/).
Důležité je vybrat způsob ověřením, kterým se prokážete, že jde o vás jako vlastníka domény.
V případě, že podepisující osoba není uvedena v Centrálním registru doménových jmen, je k této žádosti potřeba přiložit originál
nebo úředně ověřenou kopii dokumentu, který zmocňuje tuto osobu k uvedenému požadavku.
Žádost může být doručena třemi různými způsoby:
- Podepsání elektronickým podpisem – odesílatel podepíše dokument elektronickým podpisem zaštítěným některým z kvalifikovaných poskytovatelů certifikačních služeb (viz § 5 zákona
č. 297/2016 Sb.) a zašle na adresu podpora@nic.cz. - Prostřednictvím datové schránky – odesílatel musí dokument zaslat se zapnutou identifikací odesilatele, aby bylo možné jeho identitu ověřit. ID datové schránky sdružení je h4axdn8.
- Úředně ověřený podpis – na úřadě, na poště nebo u notáře odesílatel ověří svůj podpis na žádosti a originál zašle na adresu našeho sdružení (Zákaznická podpora, CZ.NIC, Milešovská 5, 130 00, Praha 3).
Vyberete pro vás nejlepší zpsob ověření a odešlete formulář.
Po odeslání žádost si stáhnete formulář – souhrn žádosti v PDF, který necháte ověřit a odešlete na nic.cz.
Pozor na zabezpeční domény
Aby bylo možné doménu převést k nám do správy, je třeba, aby doména nebyla blokována pro převod. Stav domény zjistíte též na whois nic.cz. Pokud je blokována pro převod, je třeba u současného registrátora blokaci zrušit.
Hurá! Mám heslo!
V momentě, kdy obdržíte heslo auth-id pro převod domény, můžete nás heslo zaslat na podporu a vaši doménu převedeme. Současně po tomto kroku doporučíme řešit i aktualizaci kontaktů a nastavit aktuálně platný email.
📝 Tip na závěr: Doporučujeme pravidelně aktualizovat a kontrolovat údaje o vlastníkovi/administrátovi domény a v případě nesrovnalostí je aktualizovat. Současně si i pravidelně aktualizovat kontaktní údaje v administraci hostingu, abychom vás mohli vždy kontaktovat např. při prodlužování služeb nebo před jejich zrušením, které ovšem nemáte v plánu.